Amit mérsz, arra fókuszálni fogsz.
A KPI-ok olyan mérőszámok, amelyek felügyeletet, javítást és kiértékelést igénylő szervezeti stratégiák részét képező üzleti célokat és célkitűzéseket határoznak meg és követnek nyomon. A munkahelyünkön a teljesítménymutatók biztosítják, hogy a folyamat teljesítménye találkozzon az elvárt célokkal. Hatékonyság szempontjából fontos, hogy a mutatókat, mint például a minőség, szállítás, költség, készlet, hulladék, termelékenység és vevői elégedettséget összehangoljuk a szervezet üzleti stratégiáival.
KPI tábla nyomon követi a teljesítményt, és növeli a sikert, mivel egyértelmű vizuális jelzéseket kínál. Ez egy alapvető vizuális felügyeleti eszköz minden élenjáró és lean környezetben, mert figyeli a haladást. A beazonosított eltérések az keletkezésük idejében lereagálhatók.
Használj eredménytáblákat a munkahelyi teljesítmény méréséhez!
De miért táblákat?
Az időbeli problémamegoldás kulcsfontosságú, hogy a szervezet sikeresen működjön. A KPI táblák összefoglalják az eredményeket, amelyekkel problémamegoldó stratégiát és fejlődési lehetőségeket fogalmazhatunk meg. Az eredményesség vizuális megjelenítése segítséget nyújt a szervezet minden csoportja számára, kiegyensúlyozza az osztályok közötti kapcsolatot és kommunikációt, növeli a hatékonyságot. Amennyiben a problémákat vizuálisan szemléltetjük, nem kell utólag tűzoltó munkát végezni a meetingen.
Hatékony mérési rendszer létrehozása
A létrehozás során vegyük figyelembe az alábbi kérdéseket, melyek segítenek egy hatékony mérőrendszert kialakítani:
Miért fontos ez az információ a szervezetnek?
Kinek fontos ez az információ?
Milyen információkat kellene gyűjteni?
Hol jelennek meg az adatok?
Mikor vizsgáljuk felül az információkat?
Hogyan gyűjtjük és hogyan jelennek meg az információk a felhasználási helyen?
A vizuális információ nélkülözhetetlen a termelés sikerességéhez, de mi teszi a mérőszámot értékessé?
- A számszerű adatoknak a felső vezetésnek és az alsó szintnek is érthetőnek és használhatónak kell lennie a mindennapi döntések meghozatalához.
- A mérőszámoknak valós időben kell rendelkezésre állniuk és rendszeresen felül kell vizsgálni.
- A mérőszámoknak célokat kell tartalmazniuk, hogy rendellenességek láthatóvá váljanak.
- A mérőszámoknak relevánsnak kell lenniük a vevői értékkel, és át kell esniük időszakos ellenőrzéseken.
- A mérőszámoknak a vállalati célkitűzéseket kell tükrözni.
Hogyan lesz hatékony a működése?
- Azonosítsunk felelőst a táblához. Tegyünk fényképet, nevet, elérhetőséget a tábla sarkához. Ez a módszer növeli a tudatosságot és az elkötelezettség.
- Az eredménytáblán lévő minden dokumentumnak rendelkeznie kell egy kijelölt hellyel, amelyet egy cím és szegély jelöl. Így könnyebb lesz a hiányzó azonosítása.
- A tábla olyan helyen legyen elhelyezve, hogy az mindenki számára látható legyen.
- Használjunk színkódokat az eredmény megjelenítésére. Ez lehet területenkénti színkód, például a termelés kék, a minőség zöld, a munka és biztonság piros stb.
- Különböző pöttyök, nyilak, smile-k használatával felhívhatjuk a figyelmet egy – egy területre, mely inspirálni fog a probléma megoldására.
- A cél alatti teljesítést jelöljük figyelemfelhívó színekkel.
- Az adatok rendszeresen frissüljenek, legyen gyakori a kiértékelése.